Ernst -11 i Köping

Tusen tack för en underbar helg! Lagkamrater och resterande tävlande, men framför allt Basses syster Emelie med vännen Annika. Tänk att jag inte bara fick världens bästa pojkvän, utan så mycket mer därtill :) 
Här kommer en länk från Köpings-tidningen om tävlingen:
http://magazin24.se/koping/2011/05/19/ernst-en-mystisk-tavling

Ernst-tävlingen går till på följande sätt:
Varje år, i samband med Emelies årliga 22-årsdag, arrangeras den spektakulära tävlingen "Ernst" av Emelie och hennes väninna Annika.
Det finns x-antal lag, jag blev insatt i "Lag Rött". Dessa lag får en liten hint i början av april vad "årets uppdrag" går ut på, detta året fick vi tipset om att varje lag skulle titta på en utdelad film. Mitt lag, det röda, skulle titta på Copps. 
Klockan 12 i lördags skulle vi samlas lagvis i Köpings city där varje lag fick själva uppdraget av Emelie och Annika. De flesta lagen va redan utklädda i enighet med filmerna de blivigt tillsagda att se. Jag försökte således klä mig lite polis-aktigt :) Basses lag skulle se "Robin Hood" och hade gått in helhjärtat :)
Detta året blev uppdraget att spela in egna tolkningar av filmerna vi blivigt tilldelade. Det blev således en hektisk lördag, på fem timmar skulle vi fått ihop en film inkl redigering.
Klockan 18 skulle vi alla samlas vid en "Oscarsgala" och vi hade sedan tidigare blivigt tillsagda att klä oss i balkläder :)

Laddade med rejäl frukost innan start:

Påväg till 12-mötet:

Basses lag va snygga:

"Bag-in-box" fick en ny innebörd:

"Lag rött" på Oscarsgalan:

Genomgång av filmerna från alla lagen:

Sen fick vi rösta:


Detta blev det vinnande laget, det gröna med en tolkning (hmmm) av Harry Potter:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/IQBuEkzraDnNCIug5vk6u25SMdX5No-UOGQNNv62yug?feat=embedwebsite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0