Åker till Gambia inatt!!

Hihi, jag är nästan nervös!! Det blir ju ingen "vanlig" Gambia resa utan vi ska luffa oss genom landet på egen hand utan guider eller annan hjälp. Vi ska antingen köpa eller hyra en billig bil som klarar av offroad, då de flesta vägar inte är asfalterade :) Idag printade jag ut kartor från Google map, men det finns egentligen bara karta över kusten där turisterna finns. Längre in i landet är det bara tomt och till vissa byar vi har som mål finns bara en prick med namnet :)

Pratade med en bekant som bott i landet och hon frågade vart sjutton vi skulle bo när vi reste runt, det finns ju inga vandrarhem eller liknande på landet.
Jag svarade "Det lööööser sig, om vi inte får sova hos lokalbefolkningen får vi väl sova i bilen...!". 

Haha, men oroa er inte för mig! Är en del streetsmart och har rest mycket tidigare, har bla bott i Egypten och där va livet ingen lek. Dessutom är Jonas med mig och han är om någon en person som vet hur man överlever ^^ Vi kommer ju märka vad som passar sig och inte, vi kommer inte försätta oss i dumma situationer. Dock hoppas jag på många äventyr och vill gärna vara mör både psykiskt och fysiskt när jag kommer hem :)

Kittlar så skönt i magen nu, påminner om min första backpacker resa som jag gjorde ensam i tre månader efter gymnasiet. Nu är det bara en vecka, men det är ändå spännande!! Det finns ingen el eller rinnande vatten ute på landet i byarna, än mindre internet så håll till godo söta läsare! Jag kommer hem 1a april, tidigt på morgonen och garanterar att visa alla bilder då!

Ute på vårpromenad imorse, Tessie är så lycklig att hon kan springa i naturen igen! Det är en helt annan hund varje år när snön smälter, underbart att se...

Skrev klart min hemexamination, grymt stolt över resultatet! Det är så coolt med utbildning, tänk att jag ska bli sjuksköterska :)
Basse fick åka utan mig till "SM i ordvitsar", kände att jag behövde förbereda inför resan med tex skriva ut kartor:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0