7 timmar av ångest

Snoozade telefonen imorse. (Ni vet vart detta kommer härleda...) 
Först tänkte jag ta en timmes sovmorgon. Det blev fyra och två missade föreläsningar. Låg halvvaken från 07 till 11 med ångest on&off för att jag inte gick till skolan. När jag gick upp ångrade jag att inte gick till skolan MEN lovade mig dyrt och heligt att jag skulle plugga hela eftermiddagen. Nu är klockan 14 och jag har gjort allt för att slippa öppna skolböckerna.

Tänk va bra denhär dagen blivigt om jag bara gått upp imorse och kommit iväg till skolan. Nu sitter jag här med ångest, har ätit typ 5 mackor i olika intervaller när jag inte hittat städursäkter för att slippa plugga. Jag får ångest för ångesten för att jag ångrade att jag inte gick upp imorse. Sen ångrar jag att jag ångrar mig själv och ångrar att jag sitter med ångest... Fuck.

En annan sak man kan göra istället för plugga är att fota en smutsig hund:

Nu ska jag antaligen laga middag och sen måste jag nog packa väskan för Gambia. Får inte glömma sopa balkongen och därefter vore det bra att diska. Tessie bore få en dusch och under sängen såg jag några dammråttor. När jag är klar är klockan säkert för mycket för att plugga och då ska jag ändå åka in till stan och möta upp Jonas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0