ESHRE Congress

Jobbar just nu som Level Manager på Stockholmsmässan.
Jobbar 07.30-22.00 söndag till onsdag vilket resulterar i att jag bara är hemma och sover! Så SJUKT jäkla KUL är det!!!
Det är den årliga ESHRE Läkarkongressen och detta året hålls det inte bara i Europa, utan i Sverige!! Känner mig så ärad. Ni kan tänka er mig som studerar till sjuksköterska, jag springer runt och är så galet fashinerad och respektfull inför alla awardvinnande läkare/forskare...!

Dessutom har jag som många läkare och syrror dendär perversa ådran som fullkomligt ÄLSKAR att se människan från insidan :) Tycker det är galet intressant att se hur vårt maskineri ser ut i genomskärning :)
Det låter kanske twisted, men egentligen...     ....jag fattar inte hur man inte kan vara intresserad av människokroppen! Vi lever i vår kropp hela livet, men få vet hur den fungerar och faktiskt ser ut!
Att se tex en hjärtoperation, det är ju helt otroligt!!
Kongressen visar inte bara massor av inspelade operationer, utan imorron visar de en LIVE-streamad operation!! Gissa vem som kommer råka finnas precis framför storbildskärmen!? :)

Det hetaste ämnet på kongressen (inom all) forskning är just nu stamcellsforskning och ursäkta om jag upprepar mig -  men det är så SJUKT jäkla intressant!!  ;)
Fatta att man snart KAN bota både cancer och HIV!! Forskare har redan kommit på hur, men alla etiska aspekter kring stamcellsforskning reglerar idag utvecklingen...

Nästan lite synd att jag jobbar som supervisor och måste finnas överallt, hela tiden... Hade väldigt gärna själv vart besökare på kongressen, men den kostar närmre 10 000:- och jag tror inte Basse hade godkänt utgiften ^^


Ett av alla seminarium, här visade de en biopsi:


Ett annat rum, underbar känsla när det är fullsatt och allt flyter på ^^


På invigningen fick jag hjälpa till att överlämna två awards, tror ni jag njööööt!? Måste missat någon bekräftelsegrej som barn :) :)
Här är ungefär 1/4 av stolarna framför scenen:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0